Zwanger en Fit | Sport tijdens zwangerschap | Zwangerschaps gym

Maatregelen Cursus Zwanger & Fit  ZwangerFit® Breda
Bijgewerkt op 1 januari 2021

AFSPRAKEN VOOR OPSCHALEN TRAINING Mama & Co
Op 15 december 2020 zijn de nieuwe regels ivm sporten van kracht gegaan. Wij mogen buiten blijven sporten met meerdere groepjes van 2 . Deze groepjes moeten onderling voldoende afstand houden. Wat neemt Mama & Co  als extra maatregelen: 1) de cursisten moeten handschoentjes aan omdat we samen met de materialen werken. 2) Wanneer we meer dan 5 groepjes van 2 hebben , zal er een extra trainer aanwezig zijn.

Uiteraard moeten we ons houden aan de
algemene maatregelen. Hieronder alle aandachtspunten/ afspraken voor zolang als nodig:
1. Triage
Voorafgaand aan elke training, stellen -zowel jij als ik- onszelf de volgende vier vragen:
• Heb je een of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen:
neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38°C)?
• Heb je de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad?
• Heb je huisgenoten/ gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?
• Is er bij jezelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona
vastgesteld?
Kun je op alles ‘nee’ antwoorden, dan ben je meer dan welkom. Heb je ergens een ‘ja’,
dan blijf je thuis. Heb ik ergens een ‘ja’, dan moet ik de training helaas annuleren. We
trainen in principe zonder persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM), maar natuurlijk
ben je vrij daar zelf anders in te beslissen.
2. Algemene regels
• Was je handen regelmatig en sowieso vóór en ná elke training
• Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
• Houd  1,5 meter afstand
• Gebruik papieren zakdoekjes
• Geen handen schudden of ander fysiek contact
• Blijf thuis als je symptomen van COVID-19 hebt. Als je tijdens de training
alsnog symptomen van COVID-19 (b)lijkt te hebben, ga je naar huis

3. Rooster en specifieke regels
Naast de bovengenoemde universele regels, gelden specifiek voor de trainingen bij
Mama & Co nog de volgende huishoudelijke zaken:
* We starten de trainingen op de trainingslocatie. Inprincipe train je op de dag die je van te voren hebt aangegeven, kun je op die dag niet , kun je me bellen om de les op een andere dag in te halen , dit kan alleen als er plek is.

* Ik geef deze uiteraard vooraf door en zal met de auto komen, zodat waardevolle spullen daarin achtergelaten kunnen worden. Je moet zelf je eigen trainingsmateriaal mee brengen, dit kunnen dumbles zijn (twee flesjes water) of een X-co (plastic literfles, tot de helft gevuld met water)

*Iedereen moet handschoentjes dragen ivm het aanraken van evt materialen

* Vanwege het feit dat de groepen maar maximaal 10 deelnemers mogen bevatten , wil ik  graag dat je van te voren aangeeft of je bij de training aanwezig bent. Wanneer de groep groter is dan 10 zal ik je kunnen vragen om bij een andere groep aan te sluiten, of we zetten een extra trainer op de groep.

Zwanger & Fit wordt vergoed door bijna alle verzekeraars

Zwanger & Fit wordt vergoed door bijna alle verzekeraars

Dag:

Dinsdag 19.00 – 20.00 uur
Woensdag 19.15 – 20.15 uur
Donderdag 19.30 – 20.30 uur
Zaterdag 09.30 – 10.30 uur

Kosten:

€ 11,- per week

Duur:

Je bepaalt zelf het moment wanneer je start met Zwanger & Fit. Vanaf week 12 in je zwangerschap ben je welkom.
Je kunt door blijven sporten tot aan je bevalling.

Locatie:

Dinsdag en woensdag:
Schoolplein vd NHTV Breda

Donderdag:
Schoolplein NHTV Breda

Zaterdag:
Schoolplein NHTV

Op dinsdag, woensdag en donderdag verzamelen we sowieso standaard op de hierboven aangegeven adressen.
We sporten  buiten. op de locatie is een overkapping aanwezig

Voor wie?

Zwangere vrouwen

You’re awesome!

Wat heb ik aan de cursus Zwanger & Fit?

Ervaring leert dat dames die tijdens de zwangerschap op een verantwoorde wijze een sport blijven beoefenen, zich tijdens en na de bevalling fitter voelen en fysiek sterker zijn. Kortom: fit en energiek je zwangerschap door en na de bevalling sneller hersteld.

 

Hoe ziet een les Zwanger & Fit eruit?

De les wordt altijd gestart met een warming-up. Tijdens de les worden spierversterkende oefeningen gedaan evenals oefeningen om je conditie op pijl te brengen en te houden. Alle oefeningen hebben als doel jou tijdens je zwangerschap fit en energiek te houden. Er is veel aandacht voor je “core” en bekkenstabiliteit. Dit is erg belangrijk tijdens en na je zwangerschap.

 

Eigen niveau, dus eigen tempo

De cursus Zwanger & Fit is voor iedereen toegankelijk. Je sport op je eigen niveau. Voor dames met klachten tijdens de zwangerschap worden aangepaste oefeningen aangeboden. Onder begeleiding merk je wat je lichaam aankan en hoe jij jouw lichaam verantwoord kan trainen.

Start typing and press Enter to search